Vyrozumění o vyřízení stížnosti a možnosti odvolání proti vyřízení stížnosti
Vyrozumění o způsobu vyřízení stížnosti a způsobu nápravy a všech přijatých opatřeních v procesu poskytování služeb a zajišťování jejich kvality musí být podáno písemně a to vždy adresně přímo ke stěžovateli, pokud je tento znám.
Písemné vyrozumění o vyřízení stížnosti musí obsahovat datum vyřízení stížnosti, jméno a podpis odpovědné osoby, která stížnost vyřizovala, výsledek vyřízení stížnosti, jaká opatření byla poskytovatelem přijata v případě, že žádost byla oprávněná, jakým způsobem a kam se může stěžovatel odvolat v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti.
Ředitelka organizace je dále oprávněna prověřovat, zda v organizaci poskytovatele skutečně došlo k dodržení navržených opravných prostředků směřujících k nápravě v procesu poskytování služeb a odstranění případných nedostatků v jejich organizaci či kvalitě.
Pokud ani po tomto řízení nedojde k odstranění nespokojenosti uživatelů či dalších osob hájících jejich zájmy, může se osoba, která podala stížnost, odvolat k ostatním organizacím dohlížejícím na ochranu práv uživatelů sociálních služeb, jako jsou např.:
- Odbor sociálních věcí MěÚ Šumperk, nám. Míru 1, 787 01 Šumperk
- Krajský úřad Olomouckého kraje, Odbor sociálních věcí, Jeremenkova 40b), 779 11 Olomouc
- Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno
- MPSV ČR, odbor sociálních služeb, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2